Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wp-pagenavi domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/tajcicek/domains/tajcicekada.com/public_html/wordpress/wp-includes/functions.php on line 6114
Tajči Čekada ili protiv dihotomije „čisto i opasno“ | Tajči Čekada

Galerija Prozori, 09.09.2019. u 19 sati

Novi program Galerije Prozori “Rubne prakse feminističke umjetnosti – primjer: lokalna scena” otvaramo razgovorom s multimedijalnom umjetnicom Tajči Čekadom te video projekcijom njezinih performansa.
O društveno-angažiranim radovima, antimodnim performansima kao i o posebnom odnosu prema životinjama, odnosno kako ih antrozoologija određuje ne-ljudima, ne-ljudskim životinjama, s umjetnicom će razgovarati kulturna antropologinja Suzana Marjanić.  Razgovor ćemo otvoriti umjetničinim najnovijim radom – veslačkim, morskim performansom Ukazanje Majke Božje (Velika Gospa, 2019, Kantrida – Morski prasac, Rijeka).

Video snimke performansa moći će se pogledati u Galeriji Prozori do 14. 9.

O projektu
U niši rubnih praksi feminističke umjetnosti program Galerije Prozori u izlagačkoj godini 2019/2020. ugostit će sljedećih sedam umjetnica: Milijana Babić, Tajči Čekada, Maja Kovač i Marina Petković Liker (reminiscencija na feminističku scenu ATTACK!-a devedesetih), Martina Križanić, Xena L. Županić i Vlasta Delimar.
Niz razgovora s navedenim umjetnicama razmotrit će domaću feminističku scenu – njezine rubne prakse kojima navedene umjetnice multimedijski prožimaju umjetničke i aktivističke strategije. I dok se Tajči Čekada i Martina Križanić jednim dijelom svoje prakse pozicioniraju u antimodnim performansima (Martina Križanić transponirajući u lokalni kontekst i japansku Harajuku subkulturnu scenu, a Tajči Čekada izvedbeno podcrtavajući i ključna zooetička i bioetička pitanja), Xena L. Županić djeluje u kontekstu vokoperformansa kao rubnom žanru, tanke crvene linije između glazbe i umjetnosti performansa. Milijana Babić u kontekstu artivističkih (termin Alda Milohnića) strategija na rubu između umjetnosti i aktivizma medijski je prepoznata projektom, triptih-izložbom Zdravo Marijo, milosti puna (2016) koja je strukturirana kao demaskiranje teokracije. Nadalje, Maja Kovač i Marina Petković Liker, među ostalim, podsjetit će nas na devedesete i bivšu scenu ATTACK!-a kada su djelovale u feminističkoj trupi Not your bitch! (1996–1998), čije su osnivačice Maja Kovač, Sanja Hrenar i Marina Petković Liker, da bi im se 1997. godine pridružila i Anica Tomić. Razgovore o rubnim praksama feminističke umjetnosti zaokružit ćemo s doajenkom umjetnosti performansa – Vlastom Delimar koja negira upisivanje vlastitih radova u kôdove feminizma pa tako i feminističkoga performansa, za razliku od druge naše doajenke feminističke umjetnosti – Sanje Iveković koja svojim radovima pozicionira feministički politički aktivizam, odnosno u svojoj umjetnosti ostvaruje prožimanje feminističke teorije i političkoga aktivizma.
Autorice programa: Irena Bekić i Suzana Marjanić