Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wp-pagenavi domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/tajcicek/domains/tajcicekada.com/public_html/wordpress/wp-includes/functions.php on line 6114
Otvorenje izložbe “Krepaj ljepoto” | Tajči Čekada

Otvorenje izložbe biti će u petak, 06.03.2020. u 19 i 30 sati u Galeriji Događanja.

Izložba će biti otvorena do 27.03.2020.

Krepaj, ljepoto!

Video perfromans Tajči Čekade prikazuje poznati književni motiv – Ofelijinu smrt. Nakon što ga preuzima Millais i slika svoju muzu, Elisabeth Siddal, motiv postaje i jedan od najupečatljivijih motiva povijesti umjetnosti. Potom ga  preuzima  redatelj spota pjesme Where the wild roses grow Nica Cavea,Rocky Schenck, čime ona postaje prepozanta i u pop kulturi.

Postavljajući pitanje o pozicioniranju samog motiva u svijetu umjetnosti, Čekada se iskustveno poistovječuje s Ofelijom, te pluta u hladnoj vodi. Sam motiv konotira romantičarsku ideju neodrživosti ljubavi, nevinosti i ljepote, a kao takav implicira i određenu sliku ženskosti kao, ili presavršene da bi opstala ili nedovoljno savršene za opstanak. Ljubav, čistoća, nevinost, sve to mora – krepati. Svijet je nesavršen – i takav mora ostati. Eros i Tanatos, stvaranje i destrukcija, obožavanje i mržnja, neobični koloplet sa ženom u centru.  Žrtvovanom ženom ili ženom koja se žrtvuje.

Čekada, za razliku od Ofelije ima povezane oči, pogled usmjeren unutra. Motivi vode i šume oduvijek su vezani uz podsvjesno, skriveno, žensko. Utapanjem, zatvorenim očima, umjetnica se stapa s tim elementima, a sam se motiv plutanja s povezom može čitati kao transcedentni postupak, otvaranje drugih kanala percepcije izvan racionalnog, binarnog, muškog. Naizgled, čin eskapizma, no u stvari čin mudrosti i moći.Medijski, rad također odražava motiv. Iz pokretne slike, slika postaje statična, dok se potpuno ne zaustavi, dok ne krepa pokret, a njime i ljepota, dok motiv ne postane zamrznut, smiren, uhvatljiv i – lako kontroliran.

Josipa Bubaš

Galerija Događanja, Ivanićgradska 41a, Zagreb